26 Haziran 2020 Cuma

İngilizce Sohbet Soruları - Bana ....... anlatır mısın?



Can you tell about something you love?
Bana sevdiğin bir şeyi anlatır mısın?  

Can you tell about something you hate?
Bana nefret ettiğin bir şeyi anlatır mısın?  


Can you tell about something you really care about?
Bana gerçekten önem verdiğin bir şeyi anlatır mısın?  


Can you tell about someone you dislike?
Bana hoşlanmadığın  bir şeyi anlatır mısın?  


Can you tell about a dream you've had?
Bana haya bir şeyi anlatır mısın?  


Can you tell about a goal you have?
Bana sahip oldfuğun bir amacı anlatır mısın?  


Can you tell about yourself?
Bana kendini anlatır mısın?  

Can you tell about your childhood?
Bana çocukluğunu anlatır mısın?  

Can you tell about your family?
Bana aileni anlatır mısın?  

Can you tell about your parents?
Bana anne babanı anlatır mısın?  
  
Can you tell about your boyfriend?
Bana erkek arkadaşını anlatır mısın?  

Can you tell about your girlfriend?
Bana kız arkadaşını anlatır mısın?  

Can you tell about your pet?
Bana evcil hayvanını anlatır mısın?  

Can you tell about something you believe in?
Bana inandığın bir şeyi  anlatır mısın?  

Can you tell about a place you've visited?
Bana ziyaret ettiğin yerleri anlatır mısın?  

Can you tell about an accident you've seen?
Bana geçirdiğin bir kazayı anlatır mısın?  

Can you tell about a time when you were happy?
Bana mutlu olduğun bir anı anlatır mısın?  

Can you tell about a time when you were sad?
Bana üzgün olduğun bir anı anlatır mısın?  

Can you tell about a time when you were excited?
Bana heyecanlı olduğun bir anı anlatır mısın?  

Can you tell about a time when you were frightened?
Bana korktuğun bir anı anlatır mısın?  

Can you tell about your favorite pastime?
Bana en sevdiğin geçmiş anını anlatır mısın?  

Can you tell about chocolate?
Bana çikolatayı anlatır mısın?  

Can you tell about rainy days?
Bana yağmurlu günleri anlatır mısın?  

Can you tell about something beautiful?
Bana güzel bir şey anlatır mısın?  

Can you tell about something ugly?
Bana çirkin bir şey anlatır mısın?  

Can you tell about something delicious?
Bana lezzetli bir şey anlatır mısın?  

Can you tell about something pleasant?
Bana hoş bir şeyi anlatır mısın?  


Can you tell about something boring?
Bana sıkıcı bir şeyi anlatır mısın?  

Can you tell about something with four legs?
Bana dört ayaklı bir şeyi anlatır mısın?  

Can you tell about something with a tail?
Bana kuyruklu bir şeyi  anlatır mısın?  

Can you tell about something spicy?
Bana baharatlı bir şeyi anlatır mısın?  

Can you tell about your education?
Bana eğitimini anlatır mısın?  

Can you tell me about your work?
Bana işini anlatır mısın?  

Can you tell me about a teacher you had?
Bana bir öğretmenini anlatır mısın?  

Can you tell me about a boss you had?
Bana bir patronunu anlatır mısın?  

Can you tell me about the hardest thing you ever had to do?
Bana yapmak zorunda olduğun en zor şeyi anlatır mısın?  

Can you tell me about a time you lied?
Bana yalan söylediğin bir zamanı anlatır mısın?  

Can you tell me about something you regret?
Bana pişman olduğun bir şeyi anlatır mısın?  

Can you tell me about a mistake you made?
Bana yaptığın bir hatayı anlatır mısın?  

Can you tell me about someone in your family?
Bana ailenden birini anlatır mısın?  

Can you tell me about your favorite book?
Bana en sevdiğin kitabı anlatır mısın?  

Can you tell me about someone you envy?
Bana imrendiğin birini anlatır mısın?  

Can you tell me about something you've achieved?
Bana başardığın bir şeyi anlatır mısın?  

Can you tell me about the worst punishment you had when you were a child?
Bana çocukken aldığın en büyük cezayı anlatır mısın?  

Can you tell me about someone you admire?
Bana çok arzuladığın bir şeyi anlatır mısın?  

Can you tell me about the last book you've read / movie you've watched?
Bana en son okuduğun kitabı/ izlediğin filmi anlatır mısın?  

Can you tell me about a country or place you would like to visit and why?
Bana ziyaret etmek istediğin bir ülkeyi ve nedenini anlatır mısın?  


Can you tell me about your favorite music / song / band?
Bana en sevdiğin müziği/ şarkıyı/grubu anlatır mısın?  

Can you tell me about something you would happily do again?
Bana yapmaktan yine mutlu olacağın bir şeyi anlatır mısın?  

Can you tell me about your worst vacation?
Bana en kötü tatilin anlatır mısın?  

Can you tell me about a problem you have now?
Bana şu anki bir problemini anlatır mısın?  

Can you tell me about gambling?
Bana aileni anlatır mısın?  

Can you tell me about a collection you have?
Bana yaptığın bir kolleksiyonu anlatır mısın?  

Can you tell me about your first boyfriend/girlfriend?
Bana ilk erkek/kız arkadaşını anlatır mısın?  

Can you tell me about your first kiss?
Bana ilk öpüşmeni anlatır mısın?  


Can you tell me about a prize you won?
Bana kazandığın bir ödülü anlatır mısın?  

Can you tell me about your favorite restaurant?
Bana en sevdiğin restoranı anlatır mısın?  

Can you tell me about your favorite movie?
Bana en sevdiğin filmleri anlatır mısın?  

Can you tell me about your dreams?
Bana rüyalarını anlatır mısın?  

Can you tell me about your dream car?
Bana hayalindeki arabayı anlatır mısın?  

Can you tell me about your country?
Bana ülkeni anlatır mısın?  

Can you tell me about your fears?
Bana korkularını anlatır mısın?  

Can you tell me about your hopes?
Bana umutlarını anlatır mısın?  

Can you tell me about love?
Bana aşkı anlatır mısın?  

Can you tell me about the most important lesson you've learnt in life so far?
Bana hayatta aldığın en önemli dersi anlatır mısın?  

Can you tell me about your computer system?
Bana bilgisayar sistemini anlatır mısın?  

Can you tell me about something you would never do, if you have chance to come back life 
again?
Bir daha dünyaya gelsen asla yapmayacağın bir şeyi anlatır mısın?

Can you tell me about a time in your life when you were very, very busy?
Bana gerçekten çok meşgul olduğun bir anı anlatır mısın?  

Can you tell me about what your God is like?
Bana tanrını anlatır mısın?  

Can you tell me about your past relationships?
Bana geçmiş ilişkilerini anlatır mısın?  

Can you tell me about something that scares you?
Bana seni korkutan bir şeyi anlatır mısın?  

Can you tell me about one of your grandparents?
Bana büyüklerinden birini anlatır mısın?  

Can you tell me about the hardest decision you have ever made?
Bana verdiğin en zor kararı anlatır mısın?  

Can you tell me about a recent embarrassing moment you've had lately?
Bana son zamanlarda gerçekten utandığın bir anı anlatır mısın?  

Can you tell me about a time you felt really proud?
Bana gerçekten gururlandığın bir anı anlatır mısın?  

Can you tell me about your hometown?
Bana memleketini anlatır mısın?  

Can you tell me about your job / school?
Bana işini/arkadaşlarını anlatır mısın?  

Can you tell me about your friends?
Bana arkadaşlarını anlatır mısın?  

Can you tell me about what you enjoy doing most in your free time?
Bana boş vakitlerinde yapmaktan en çok hoşlandığın şeyi anlatır mısın?